Search for tag: "tlhe"

Meng Zhang - Flipped Classroom: Student-Led Presentations & Kahoot in Applied Chinese Grammar

This project investigates whether flipped classroom tasks—specifically grammar presentations and student-designed Kahoot quizzes—can enhance grammar learning, engagement, and learner…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 5 plays 0  

Mikkel Vad - A Review of Theses in the 21st Century: Curricular Change and Topic Choice in Musicology at the University of Copenhagen

This paper examines the evolution of master's theses topics in musicology at the University of Copenhagen, 2000–2024. Compiling a bibliography and analyzing the titles of 618 theses, the…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 3 plays 0  

Maria Bee Christensen-Strynø: Freedom of choice in portfolio-based exams

This project examines “freedom of choice” in portfolio-based exams as a pedagogical tool to increase student motivation and engagement. The project draws on a student survey evaluation of…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 7 plays 0  

Helene Grøn: Making a language our own through writing creatively

I here examine how and whether writing creatively English enhances language learning. The focus is specifically on students who are not writing in their first language, using a case-study, interviews…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 42 plays 0  

Katrine Barnekow Rasmussen: Brug af anonym, skriftlig peer feedback på faget Retsfilosofi og retssociologi

Præsentationen beskriver et forløb med test af digital, anonym peer feedback på det obligatoriske bachelorfag Retsfilosofi og Retssociologi (Jura, 6. semester). Det…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 29 plays 0  

Kasper Bering Liisberg: Den eksplicitte studerende

Hvordan kan kendskab til den eksplicitte studerende være med til at øge gennemførelsesraten blandt film- og medievidenskabsstuderende? I takt med at gruppen af studerende ved de…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 26 plays 0  

Troels Pank Arbøll: Uddannelsesudvikling på assyriologis BA-studieordning

Med udgangspunkt i didaktiske overvejelser om horisontal og vertikal progression på en BA-studieordning, sammenholdt med diverse kursusevalueringer, vil jeg i dette projekt kigge nærmere…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 27 plays 0  

Johanne Gormsen Schmidt: Rammesætning af kursus med både fællesforelæsninger og holdundervisning

Hvordan skaber man de bedste læringsbetingelser med en fagstruktur, der kombinerer fællesforelæsninger og holdundervisning? Det er en udfordring at skabe sammenhæng på…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 24 plays 0  

Tanja Wiehn: Alignment of expectations in the process of supervision of MA theses

Supervision is an extremely complex activity demanding a variety of competences of teachers. Especially during the Master thesis process, supervision can be a very demanding endeavor for both…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 44 plays 0  

Marie Herget Christensen & Anne Brostrøm Storgaard: Studerendes “tekstbehandling” - Udvikling af en win-win læringsaktivitet

Opgavens ambition var udviklingen af et generisk didaktisk læringsdesign som både understøtter de studerendes læring og letter underviserens forberedelse. Metodedesignet…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 37 plays 0  

Elizabeth X. Li: Skriftlighed og digital refleksion

Dette projekt undersøger hvorledes undervisere kan motivere og understøtte BA-studerendes skriftlighed ved at eksplicitere hvorfor det er nødvendigt at lære at skrive…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 1 likes 44 plays 0  

Kamilla Kraft: AI-speak: Sprog- og kulturstuderendes (ud)dannelse i store sprogmodeller

Hvorfor skal studerende på sprog- og kulturfag lære om tekstgenererende AI som et værktøj og som en del af deres kernefaglighed? Dannelsestanken inden for pædagogikken…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 28 plays 0  

Magda Pischetola: Exploring Generative AI from a critical perspective

The teaching activities here presented were undertaken in the BA course in Comparative Education and aimed at addressing ChatGPT in the university context from a critical perspective. Rather than…

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 56 plays 0  

Peer-feedback og skriftlighed I studerendes forberedelse - Rasmus Holmboe

Projektfremvisning på Universitetspædagogikum 2022, TEACH, Søndre Campus

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 14 plays 0  

Peer-feedback i sprogundervisningen - Mai Corlin Frederiksen

Projektfremvisning på Universitetspædagogikum 2022, TEACH, Søndre Campus

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 24 plays 0  

Studerendes metakognition og self-efficacy i kreative processer - Mads Møller Tommerup Andersen

Projektfremvisning på Universitetspædagogikum 2022, TEACH, Søndre Campus

From  Rasmus Dam Bonnesen Bøgelund 0 likes 12 plays 0